Wij gebruiken cookies om uw bezoek aan onze website aangenamer en gebruiksvriendelijker te maken. Door onze website te bezoeken, aanvaardt u onze cookies. U kunt op elk moment en wanneer u dat wenst de instellingen voor cookies wijzigen.
› Meer weten over cookies › Aanvaarden

Een dag in het leven van …

Ellen Van Liedekerke, telephonie

Ellen Van Liedekerke

Wat houdt haar werk in?

Ellen Van Liedekerke: “Onze voornaamste taak is oproepen doorschakelen. Dat betekent dat we veel vragen moeten stellen om zeker te zijn dat we de juiste persoon doorgeven. Wij doen ook veel meer aankondigingen dan vroeger: contractnummers, info over de correspondent,… Wij hebben vooral makelaars, verzekeringsmaatschappijen en klanten aan de lijn, maar ook politiemensen die informatie vragen. En uiteraard ook andere diensten.”

Een doordeweekse dag

“Wij zijn de hele dag aan de telefoon. Gemiddeld krijgen we per persoon tussen de 200 en 300 oproepen per dag. Dat kan soms oplopen tot 400. De telefoon is nogal onvoorspelbaar. Van het ene op het andere moment kan het aantal wachtenden oplopen en dan weer stilvallen. Maar één ding is zeker: hoe meer mensen, hoe beter de service. We kunnen de dienst ook nooit onbemand laten.”

“Het belangrijkste voor ons is de communicatie met de rest van de maatschappij. Wij stellen het op prijs wanneer diensten ons laten weten dat zij in vergadering of een tijdje niet bereikbaar zijn. Een kort bericht naar de mailbox Telefonie volstaat. Iemand die belt hoort ook liever ‘de volledige dienst is tot een bepaald uur in vergadering, dan er is niemand”

Wat boeit Ellen in haar job?

“Het contact met de mensen. Sommigen zijn heel vriendelijk en slaan een praatje. Ook het contact met de beheerders verloopt meestal heel gemoedelijk. Dat is belangrijk. Hoewel we mekaar nooit zien, proberen we elkaar te helpen en begrip op te brengen in lastige situaties. Soms maken we zelfs tijd voor een babbeltje. Onze job kan voor sommigen misschien saai lijken. Maar wanneer je voelt dat de mensen je werk waarderen maakt dit de job best aangenaam.”

“Ik persoonlijk heb de meeste voldoening wanneer ik een oplossing heb gevonden voor een ontevreden klant of makelaar. Ik geef wel toe dat ik in het weekend geen zin meer heb om thuis de telefoon op te nemen!”

De vereiste kwaliteiten

“Wij zijn de toegang tot Allianz. We krijgen dus als eersten de klachten van klanten of ontevreden makelaars. In deze job moet je stressbestendig zijn en altijd aandachtig blijven. Je moet altijd kalm, beleefd en vriendelijk blijven, ook met lastige correspondenten. Tot slot moet je er alles aan doen om een oplossing te zoeken, de juiste persoon te vinden,… en dit zonder te veel tijd te verliezen want er wachten nog anderen.

“Het gebeurt ook dat de lijnen bezet zijn of dat we geen antwoord krijgen. Dan stellen we de mensen voor om even te wachten of we geven hun het rechtstreekse nummer zodat ze later zelf kunnen terugbellen.”