Allianz Connect

Allianz Connect: een app voor onderweg

Brussel, 8 juni 2016

Een app voor onderweg

• Een ongeval of pech? De bijstandscentrale is met één klik op de hoogte van je exacte locatie.
  • Vergeten waar je auto geparkeerd stond? Dankzij de gps-lokalisatie loop je er makkelijk naartoe.
  • Alle gegevens van je makelaar onmiddellijk bij de hand.

Een ongeval of pech, waar sta je ergens?

Durf gerust de wijde wereld in te trekken, met Allianz Connect aan je zij. Een handige app voor je smartphone die komaf maakt met een hele hoop bekommernissen onderweg. Bij een ongeval of pech is je wagen met één klik gelokaliseerd en worden alle gegevens meteen doorgestuurd. Zo is de bijstandscentrale van Allianz Global Assistance meteen op de hoogte. Dit kan bij een ongeval waarbij je wagen geïmmobiliseerd is of wanneer je verzekering ook pechverhelping omvat. Alle relevante info wordt dan real-time aan hen doorgestuurd om je zo snel mogelijk weer verder te helpen.

Bij Allianz Connect krijgt de makelaar een centrale plaats: zo kan je een schade rechtstreeks en op een snelle manier doorgeven aan je makelaar of indien deze even onbereikbaar is, aan Allianz (24u/24u en 7 dagen op 7). Je makelaar wordt steeds op de hoogte gesteld wanneer een dossier wordt opgemaakt.

Winst

Ondanks de aanhoudende lage rente heeft Allianz zijn onderliggende technische winstgevendheid nog verder verbeterd. In 2015 boekte Allianz Benelux een, ten opzichte van 2014, stabiel operationeel resultaat van 231 mio euro en een nettowinst van 188 mio euro, een verbetering van 2,2%. De combined ratio tot slot verbeterde met 1,4%p tot 96,2%.

Test je rijgedrag

Dankzij de mogelijkheid om je rijgedrag te testen geeft Allianz Connect je antwoorden op een aantal vragen. Hoe veilig rijd ik eigenlijk? Wat is de impact van mijn rijstijl op het milieu? Wat is het comfort van mijn passagiers?

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 147.000 medewerkers in dienst van ruim 85 miljoen klanten. In België en Luxemburg is Allianz een belangrijke marktspeler in verzekeringen BOAR (Brand, Ongevallen, Andere Risico’s) en Leven (Voorzorg en Beleggingen). Via de makelaars biedt Allianz er een brede waaier diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten, heeft ruim 1.000 medewerkers en 2,7 miljard euro brutopremies.

Over Allianz Global Assistance

Allianz Global Assistance is internationaal marktleider in hulpverlening en reisverzekeringen en telt meer dan 13.000 werknemers, die samen 58 talen spreken. Ze werken over de hele wereld met een netwerk van 400.000 dienstverleners en 180 correspondenten. Ongeveer 250 miljoen mensen (4% van de totale wereldpopulatie) maken gebruik van de services die Allianz Global Assistance aanbiedt op alle vijf de continenten.