Allianz brengt Formule 1 naar Brussel en Sint-Niklaas

Brussel, 14 augustus 2015

Beleef de sensatie van Formule 1 in een simulator

• Gratis ‘testrit’ in Woluwe Shopping Center en Waasland Shopping Center
  • Allianz sponsort safety car van het circuit

Op 23 augustus is het de Grote Prijs van Francorchamps. Autoliefhebbers die willen ervaren hoe het voelt om met een Formule 1-wagen te rijden, kunnen volgende week terecht bij Allianz. Op donderdag 20/8 (Sint-Niklaas) en vrijdag 21/8 (Woluwe) kan je een gratis ‘testrit’ maken in de Allianz Race Simulator.

Waarom sponsort Allianz Formule 1?

Allianz is wereldwijd sponsor van de Formule 1-sport met één specifiek doel: de aandacht versterken voor veiligheid, zowel op het racecircuit als in het dagelijks verkeer. Daarom ziet u het Allianz-logo op specifieke locaties die symbool staan voor veiligheid: de Safety Car, de Medical Car en de Pit Lane. Als onderdeel van een samenwerking met het F1-team van Mercedes AMG Petronas is Allianz eveneens zichtbaar op de veiligheidsgordels, het head and neck support system (HANS) en de race overalls van de rijders om onze focus op verkeersveiligheid extra in de verf te zetten.

Allianz Race Simulator

Allianz legt op een innovatieve manier de link tussen veiligheid en autorijden. Deze virtuele F1-ervaring is indrukwekkend realistisch, waardoor u aan den lijve ondervindt dat autorijden veel meer is dan racen alleen. Enkel veilige bestuurders maken kans op de overwinning. Op de Allianz Race Simulator kan u uw rijvaardigheden testen, zonder uw bonus-malusgraad of verzekeringspremie in gevaar te brengen. Plezier verzekerd.

Allianz geeft bovendien 2 x 2 toegangstickets weg voor de Grote Prijs Formule 1 in Francorchamps. Onder alle deelnemers van de dag wordt telkens 1 duoticket verloot.

Iedereen is welkom op volgende data:

• 20/8: Waasland Shopping Center (op het centrale plein), van 10u tot 20u (Kapelstraat 100, 9100 Sint-Niklaas)
  • 21/8: Woluwe Shopping Center (voor de Inno) van 10u tot 20u (Sint-Lambertusstraat 200, 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe)
Zie ook http://simulator.allianz.be/

Allianz Benelux is onderdeel van Allianz Group, de grootste schadeverzekeraar van de wereld. Via de makelaars in verzekeringen biedt Allianz in België een brede waaier producten en diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen in verzekeringen BOAR en Leven (Voorzorg en Beleggingen). Allianz bedient meer dan 900.000 klanten in België en Luxemburg, heeft ruim 1.000 medewerkers en 2,7 miljard euro bruto premie.