Allianz wordt officiële Europese shirt partner RSCA

Partnership RSCA

27 juli 2017

RSCA en Allianz breiden hun partnership uit, dat drie jaar geleden werd opgestart. Allianz wordt Main Partner van Anderlecht en shirtsponsor tijdens wedstrijden in de UEFA Club Competitions. Dit partnership is aangegaan voor 2 jaar met de mogelijkheid om daarna nog eens 2 jaar te verlengen.

Het vernieuwde partnership en de shirtsponsoring is voor Allianz van groot belang in de verder uitbouw van hun naamsbekendheid in België. Op deze manier wil Allianz zijn positie als verzekeraar in de Belgische markt versterken bij het grote publiek. Via een drone stelde Allianz op een wel heel originele manier hun nieuwe shirtsponsoring voor.

Geert Deschoolmeester, Head of Market Management Allianz Benelux NV: “We zijn er zeker van dat ons vernieuwd partnership een boost zal kunnen geven aan ons merk. RSCA is dan ook een club die ‘durf’ toont en voluit gaat voor zijn doelstellingen, volledig in lijn met de ‘Durf gerust’ positionering van Allianz”

Het merk Allianz zal vanaf dit seizoen zichtbaar zijn op de shirts tijdens de Europese wedstrijden en in het stadion tijdens de Jupiler League. Daarenboven bereiden we diverse activatiecampagnes voor die zowel op de sociale media van RSC Anderlecht en Allianz zullen te zien zijn.

Over Allianz in de Benelux

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 140.000 medewerkers in dienst van ruim 86 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz, via verzekeringsmakelaars, een brede waaier aan verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten, heeft ruim 950 medewerkers en een omzet van 2,1 miljard euro. Allianz in Nederland bedient meer dan 1,3 miljoen klanten met behulp van distributiepartners en haar direct writer Allsecur. Allianz heeft in Nederland, circa 1.000 medewerkers en een omzet van 1,1 miljard.