Allianz Benelux stelt Claire-Marie Coste-Lepoutre aan als CFO

Brussel, 26 oktober 2015

Claire-Marie Coste-Lepoutre is sinds september 2015 Chief Financial Officer van Allianz Benelux.

Ze volgt hiermee Jean-Pascal Vialaron op die Voorzitter Raad van Bestuur wordt van Allianz Luxembourg. Jean-Pascal blijft binnen het directiecomité van Allianz Benelux verantwoordelijk voor Risk Management.

Claire-Marie was tot nu aan de slag bij Allianz Group in München, waar ze Head of Business Division Western Europe, including Africa was.

Claire-Marie is ISFA-actuaris, was eerder actief in de herverzekering alsook Consultant bij McKinsey&Company. Ze is 40 jaar en heeft de Franse nationaliteit.

Allianz Benelux is onderdeel van Allianz Group, de grootste schadeverzekeraar van de wereld. Via de makelaars in verzekeringen biedt Allianz in België een brede waaier producten en diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen in verzekeringen BOAR en Leven (Voorzorg en Beleggingen). Allianz bedient meer dan 900.000 klanten in België en Luxemburg, heeft ruim 1.000 medewerkers en 2,7 miljard euro bruto premie.