Papierloze verzekeringen van Allianz

Brussel, 8 december 2016

Met de elektronische handtekening staan we aan het begin van een nieuw digitaal tijdperk in de verzekeringssector.

• Dit staat garant voor een snelle, efficiënte en correcte communicatie tussen de verzekerde, de verzekeringsmakelaar en Allianz.
  • Dankzij de elektronische handtekening kan Allianz zijn klanten nu een volledig digitaal proces aanbieden voor de verzekeringen auto, woning en diverse risico’s.

De elektronische handtekening heeft nu zijn intrede gemaakt in de verzekeringssector via de applicaties MyBroker en App4Broker van Portima. Contracten en aanhangsels afdrukken en scannen is nu verleden tijd. De klant kan voortaan, als hij dat wil, rechtstreeks tekenen bij de verzekeringsmakelaar of thuis via zijn elektronische identiteitskaart. En met MyBroker kan hij ook zijn verzekeringsdossiers online inkijken en dat in alle veiligheid. Voor Allianz was de elektronische handtekening de laatste ontbrekende schakel

Papier is niet meer van deze tijd.

Voor Allianz was de elektronische handtekening de laatste ontbrekende schakel in een volledig digitaal proces voor de verzekeringen auto, woning en diverse risico’s.

“Vanaf nu kan alles online: van informatie opzoeken tot tekenen over tarieven berekenen, contact opnemen met de verzekeringsmakelaar en een contract afsluiten en versturen”, bevestigt Wilfried Neven, CEO van Allianz in België. “We zijn trots dat we dit volledig digitale proces kunnen aanbieden. Dit staat garant voor een snelle, efficiënte en correcte communicatie tussen de verzekerde, de verzekeringsmakelaar en Allianz.”

De verzekeringsmaatschappij, die haar producten en diensten verdeelt via onafhankelijke verzekeringsmakelaars, ziet digitalisering vooral als een manier om de relatie tussen de makelaar, de verzekerde en de maatschappij te versterken. De elektronische handtekening zal trouwens ook steeds vaker gebruikt worden tussen de makelaars en Allianz. Diederik Moris, Commercieel Directeur: “De digitalisering vergemakkelijkt de processen en zo spaart de makelaar tijd uit die hij dan kan besteden aan essentiële aspecten: professioneel advies geven en de klant begeleiden.”

Papier is niet meer van deze tijd. Met de elektronische handtekening zetten we een enorme stap vooruit op onze weg naar een papierloze verzekeringsbranche.

Over Allianz

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 142.000 medewerkers in dienst van ruim 85 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz, via verzekeringsmakelaars, een brede waaier aan verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen. Allianz bedient in België meer dan 1.000.000 klanten, heeft ruim 1.000 medewerkers en 2,4 miljard euro brutopremies.