Geen rompslomp: aanvraag en afhandeling gebeuren online

Allianz eerste verzekeraar die verwarmingsketel onderhoudt

Brussel, 7 december 2015

Allianz eerste verzekeraar die verwarmingsketel onderhoudt

• Weinig Belgen weten dat regelmatig onderhoud van verwarmingsketel wettelijk verplicht is.
  • 10% tot 20% van alle woningbranden zijn te wijten aan slecht onderhouden verwarmingsinstallaties.
  • Win-win-win voor klant, verzekeraar en natuur: een goed onderhouden installatie zorgt voor een lager verbruik, minder CO2-uitstoot en veroorzaakt minder ongevallen.

Het onderhoud van uw verwarmingsketel is wettelijk verplicht. Voor een installatie op steenkool, stookolie of hout is dat jaarlijks. Een centrale verwarming op gas moet in Vlaanderen elke 2 jaar een onderhoud krijgen, in Wallonië en Brussel elke 3 jaar. Wie deze wetgeving niet naleeft, riskeert een geldboete. Al zet de overheid vooral in op preventie en sensibilisering, eerder dan op controles en sancties.

“Het klopt dat de overheid niet regelmatig controleert, dus vragen mensen zich wel eens af of zo’n onderhoud echt noodzakelijk is.”, zegt Geert Deschoolmeester, Head of Market Management Allianz Benelux. “Bijna 1 op de 5 woningbranden wordt veroorzaakt door een slecht onderhouden verwarmingsinstallatie. Door het onderhoud bescherm je niet alleen je eigendommen (vaak met emotionele waarde), maar in de eerste plaats je gezinsleden. Tel daarbij het betere rendement en het gunstige effect op het milieu en je hebt redenen genoeg.”

Vergeet het onderhoud van je verwarmingsinstallatie niet!

Onderhoud van verwarmingsinstallaties wordt vooral door energieleveranciers en installateurs aangeboden. Allianz is de eerste verzekeraar in België die met een interessant aanbod op de markt komt. Voor slechts 112€ (gas) of 138€ (andere) kunnen klanten met een Home Plan-brandverzekering een onderhoud laten uitvoeren door een erkende chauffagist. De aanvraag en afhandeling gebeuren online via www.allianz.be. Allianz Global Assistance laat het onderhoud uitvoeren door een erkende dienstverlener die over een netwerk van techniekers beschikt in heel België. Na uitvoering van de controle ontvangt de klant een officieel attest.

Wilfried Neven, CEO Allianz in België: “De lancering van deze dienst is een typisch voorbeeld van hoe wij onze rol als verzekeraar in de toekomst willen opnemen. We zorgen ervoor dat klanten efficiënt geholpen worden aan een competitieve prijs. Met Allianz aan hun zij hoeven ze zich vooral geen zorgen te maken.”

Ilona Van Hemelrijk, Sales Director BeNeLux, Allianz Global Assistance: “De lancering van deze dienst is het resultaat van een goede samenwerking tussen de verschillende filialen van de Allianz Groep. Allianz verzekeringen kan zijn klanten een complete dienstverlening bieden, waarbij Allianz Global Assistance voor de volledige praktische afhandeling zorgt.”

Allianz Benelux is onderdeel van Allianz Group, de grootste schadeverzekeraar van de wereld. Via de makelaars in verzekeringen biedt Allianz in België een brede waaier producten en diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen in verzekeringen BOAR en Leven (Voorzorg en Beleggingen). Allianz bedient meer dan 900.000 klanten in België en Luxemburg, heeft ruim 1.000 medewerkers en 2,7 miljard euro bruto premie.