Week van de mobiliteit

Brussel, 16 september 2015

Allianz simuleert rijgevaren voor medewerkers

• Verzekeraar Allianz richt volledig mobiliteitsplein in voor haar medewerkers in centrum Brussel op 22/9
  • Tuimelwagen en rijsimulator maken Allianz-medewerkers attent op gevaarlijk gedrag in het verkeer
  • 75% (!) van Allianz-medewerkers komt met openbaar vervoer naar het werk

Mobiliteitsplein op dinsdag 22/9

Van 16/9 tot 22/9 is het de week van de mobiliteit. Allianz organiseert verschillende acties om de 1.000 medewerkers die in Brussel werken (Lakensestraat / De Brouckèreplein) te sensibiliseren rond dit thema. Op 22/9 neemt Allianz het volledige plein voor de Begijnhofkerk in met verschillende opmerkelijke interactieve stands:

• Tuimelwagen BIVV (belang van het dragen van de gordel)
  • Rijsimulator (impact van overdreven snelheid en smartphone-gebruik)
  • BOB-parcours (impact van alcohol op de rijvaardigheid)
  • Parcours in een elektrische wagen (BMW i3)
  • Testparcours met elektrische fietsen,...

75% van de Allianz-medewerkers komt met het openbaar vervoer

Met dit initiatief wil Allianz haar medewerkers nog meer bewust maken van de gevaren op de weg en milieuvriendelijk woon-werkverkeer stimuleren. Nu reeds komt 75% van de Allianz-medewerkers met het openbaar vervoer naar het werk. Dit is een zeer hoge score, zeker als je vergelijkt met andere bedrijven uit de financiële sector.

Allianz Benelux is onderdeel van Allianz Group, de grootste schadeverzekeraar van de wereld. Via de makelaars in verzekeringen biedt Allianz in België een brede waaier producten en diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen in verzekeringen BOAR en Leven (Voorzorg en Beleggingen). Allianz bedient meer dan 900.000 klanten in België en Luxemburg, heeft ruim 1.000 medewerkers en 2,7 miljard euro bruto premie.