Wij gebruiken cookies om uw bezoek aan onze website aangenamer en gebruiksvriendelijker te maken. Door onze website te bezoeken, aanvaardt u onze cookies. U kunt op elk moment en wanneer u dat wenst de instellingen voor cookies wijzigen.
› Meer weten over cookies › Aanvaarden

Praktische info activiteit

BA na levering: nuttig of overbodig?

BA na levering

Wanneer je werken uitvoert voor of diensten levert aan klanten, dan bestaat de kans dat een tijd nadien schade aan het licht komt. Voorbeelden zijn waterschade na een slechte reparatie van het sanitair of een voedselvergiftiging na een restaurantbezoek.

 

Kan je als ondernemer hiervoor een verzekering onderschrijven?

Dat kan zeker. De dekking ‘BA na levering’ verzekert je tegen je aansprakelijkheid op dit vlak. Vaak is dit een aanvullende waarborg bij je polis BA Uitbating.

Welke schade van derden is verzekerd?

  • lichamelijke schade (zoals medische kosten voor de zieke klanten van het restaurant)
  • materiële schade (de waterschade in de woning)
  • immateriële gevolgschade

De dekking geldt voor de activiteiten wereldwijd. Bij Allianz zijn Canada en de Verenigde Staten standaard niet gedekt, maar kan dit eventueel wel toegevoegd worden.

Een dekking BA na levering is zeker geen overbodige dekking en hoort thuis in de verzekeringsportefeuille van elk bedrijf.

Goed om weten

Een dekking BA na levering is een aanvulling op de polis BA Uitbating.