Wij gebruiken cookies om uw bezoek aan onze website aangenamer en gebruiksvriendelijker te maken. Door onze website te bezoeken, aanvaardt u onze cookies. U kunt op elk moment en wanneer u dat wenst de instellingen voor cookies wijzigen.
› Meer weten over cookies › Aanvaarden

Zoomit

Uw e-Facturen met Allianz en Zoomit

Zoomit
Zet het licht op groen voor uw e-Facturen

Laat uw papierberg verdwijnen. Dankzij Zoomit kan u uw Allianz-facturen* rechtstreeks via uw programma voor internetbankieren beheren.

Enkele muiskliks volstaan om uw factuur online te raadplegen. Uw bespaart dus niet alleen papier en energie, maar u helpt de natuur tegelijk ook een handje.

Zoomit is: snel, overzichtelijk én gratis.

* Enkel van toepassing voor contracten niet-Leven.

Meest gestelde vragen

  • Wat is Zoomit?
  • Welke banken bieden momenteel Zoomit aan in hun programma voor internetbankieren?
  • Hoe werkt Zoomit?
  • Hoe ontvang ik mijn Allianz-facturen digitaal via Zoomit?
  • Kan ik Allianz op voorhand vragen al mijn facturen via Zoomit te bezorgen?
  • Ontvang ik nog papieren facturen van Allianz?
  • Hoelang staan mijn Allianz-facturen bij Zoomit online?
  • Is Zoomit veilig?
  • Wat zijn de technische vereisten om met Zoomit te werken?
  • Hoe zit het met mijn privacy?
  • Met wie moet ik contact opnemen als ik niet akkoord ga met de inhoud van de factuur?
  • Kan ik andere personen toegang verlenen tot mijn onlinedocumenten in Zoomit?
  • Wat moet ik doen als ik van bank verander?

Zoomit is een gratis dienst binnen internetbankieren

Zoomit geeft u een beveiligde toegang tot uw elektronische facturen.

Hoe werkt het concreet?

 

In uw programma voor internetbankieren:

  • klik op "Zoomit-logo"
  • klik op "bevestigen"

Zodra u uw bevestiging hebt gegeven:

  • uw Allianz-facturen uitsluitend in digitale vorm via internetbankieren
  • een perfect overzicht van uw facturen
  • facturen van Allianz 18 maanden lang veilig bewaard
  • uw digitale facturen met 1 klik opslaan op uw eigen computer en afdrukken indien nodig

Dit geeft u volgende voordelen:

  • milieuvriendelijk want papierbesparing
  • tijdswinst: gedaan met fardes vol paperassen
  • u kan uw facturen niet meer kwijtspelen
  • als uw pc het begeeft, vindt u uw facturen van de afgelopen 18 maanden netjes terug via uw programma voor internetbankieren
Meer info op Zoomit

De aangesloten banken bekijken

Raadpleeg hier het overzicht van de banken die Zoomit al geïntegreerd hebben in hun programma voor internetbankieren.

Uw facturen bekijken en beheren vanuit uw internetbankieren

Van zodra Allianz u een document toestuurt via Zoomit, zal u het Zoomit-icoon zien verschijnen in uw internetbanking of kan u op het woord Zoomit klikken in een menu. Klik op het icoon of op het woord Zoomit en bekijk het document dat klaarstaat.

Een overzicht van al uw Allianz-verzekeringscontracten

Ga naar de zoomit-module in uw internetbankieren (als uw bank zoomit aanbiedt). U krijgt een overzicht van al uw Allianz-verzekeringscontracten die u digitaal kan beheren.

Geef uw toestemming per Allianz-verzekeringscontract om voortaan enkel de digitale versie te beheren.

Elke factuur zal apart voorgesteld worden

Neen, dit is niet mogelijk. Elke factuur die Allianz u ter beschikking stelt via Zoomit, zal apart voorgesteld worden in uw e-banking. U dient dan telkens uw akkoord geven.

Geen papier versie meer

Zodra u kiest om alle facturen (vervaldagberichten) digitaal via Zoomit in uw programma voor internetbankieren te ontvangen, sturen wij u niet langer de papieren versie.

U kan op elk moment terug overschakelen naar de papieren versie, indien u deze zou verkiezen. Hoe?

  • Ga naar de zoomit-module in uw programma voor internetbankieren. U krijgt een overzicht van al uw Allianz-verzekeringscontracten die u digitaal kan beheren.
  • Kies voor de optie "opt-out" bij elk Allianz-verzekeringscontract waarvan u opnieuw de papieren versie wil ontvangen. U zal vanaf dan niet langer de digitale versie ontvangen.

Uw Allianz-fakturen staan 18 maanden online

Uw facturen van Allianz die u digitaal via Zoomit ontvangt, worden 18 maanden bewaard.
U kan uw digitale facturen ook ten allen tijde afdrukken of als backup opslaan.

Zoomit is veilig

U start Zoomit op vanuit uw programma voor internetbankieren, en zit dus automatisch al in een beveiligde omgeving.
Er werden uitgebreide beveiligingsmaatregelen genomen om te verzekeren dat documenten uitsluitend terecht kunnen komen bij de aangeduide bestemmeling, en derden dus geen toegang kunnen krijgen tot documenten die niet voor hen bestemd zijn.

Alle betrokken partijen leggen sterk de nadruk op de beveiliging en de bescherming van persoonlijke gegevens. Ze stellen alles in het werk om te verzekeren dat de regels die worden opgelegd door de wetgeving op de bescherming van de privé-levenssfeer, strikt worden nageleefd. De manier waarop deze partijen uw rechten respecteren wordt vermeld in de privacy-beleidslijnen van de betrokken partijen. Alle betrokken partijen verbinden zich er ook toe om de Zoomit-gedragscode te respecteren.

De technische vereisten

Zoomit is geïntegreerd in de internetbanking-toepassing van uw bank. De vereisten op het vlak van uw besturingssysteem en internetbrowser zijn gelijklopend met die van uw internetbanking-toepassing.

U moet wel beschikken over Acrobat Reader om de elektronische facturen te kunnen bekijken. U kunt Adobe Reader gratis downloaden. Het programma wordt universeel gebruikt om pdf-bestanden in te lezen.

Beveiliging en de bescherming van persoonlijke gegevens

De afzenders, de banken en Isabel leggen sterk de nadruk op de beveiliging en de bescherming van persoonlijke gegevens. Ze stellen alles in het werk om te verzekeren dat de regels die worden opgelegd door de wetgeving op de bescherming van de privélevenssfeer, strikt worden nageleefd.
De manier waarop deze partijen uw rechten respecteren, wordt steeds vermeld in de privacy-beleidslijnen van de betrokken partijen. Alle betrokken partijen verbinden zich er ook toe om de Zoomit-gedragscode te respecteren.

Contacteer uw makelaar

Uw makelaar helpt u graag verder als u vragen hebt over bedragen of waarborgen die op uw factuur verschijnen.

Toegang tot mijn onlinedocumenten

In principe heeft enkel de geadresseerde, die wordt gespecifieerd door de verzender, toegang tot de documenten die aan hem gericht zijn. Er worden uitgebreide beveilgingsmaatregelen genomen om te verzekeren dat documenten uitsluitend terecht kunnen komen bij de door de verzender aangeduide bestemmeling, en derden dus geen toegang kunnen krijgen tot documenten die niet voor hen bestemd zijn.

Maar u kunt ook uitdrukkelijk toestaan dat andere personen die toegang hebben gekregen tot uw bankrekening uw facturen mogen raadplegen. Zij dienen de code die u op uw facturen onder de Zoomit-banner vindt eerst in te geven als validatie. U kunt deze toelating op om het even welk moment terug annuleren.

Van bank veranderen doe je zo:

Voer de betaling uit via de e-banking van uw nieuwe bankrekening. Bij de volgende vervaldag ontvangt u de factuur via Zoomit in uw nieuwe rekening.

In geval van domiciliëring, nodigen wij u uit om een e-mail te sturen naar domiciliering@allianz.be met vermelding van het contractnummer voor dewelke u een domiciliëring wenst.

  • Allianz zal u een vooringevuld domiciliëringsformulier bezorgen dat u dient te vervolledigen en te ondertekenen.

  • Stuur dit document naar Allianz, 10BCN, Lakensestraat 35, 1000 Brussel. Naast het contract nummer, zal dit formulier ook het domiciliëringsnummer bevatten onder de rubriek “mandaat referte”.

  • Hou er rekening mee om de elektronische facturen die u intussen al ontvangen hebt via Zoomit te archiveren. U kunt uw elektronische facturen gemakkelijk downloaden en bewaren op de harde schijf van uw pc of wegschrijven op een cd-rom, ...