Wij gebruiken cookies om uw bezoek aan onze website aangenamer en gebruiksvriendelijker te maken. Door onze website te bezoeken, aanvaardt u onze cookies. U kunt op elk moment en wanneer u dat wenst de instellingen voor cookies wijzigen.
› Meer weten over cookies › Aanvaarden

 Een dag in het leven van ...

Benoît Montoisy, Contact Particulieren Zuid (Productie BOAR)

Benoit Montoisy

Wat houdt zijn werk in?

“In mijn team behandelen wij hoofdzakelijk onderschrijvingen in Auto, Brand, Eenvoudige Risico’s en Individueel Vervoer. Dit zijn dus de offertes en nieuwe zaken die wij via de makelaars ontvangen. Wij zijn geen call center maar hebben wel een groen nummer. Daardoor bellen de makelaars ons dus ook vaak voor het beheer van hun bestaande contracten. We krijgen dagelijks meer dan 50 oproepen per persoon.”

Één ding is zeker

Allianz in België is een dienstverlenende maatschappij.

Een doordeweekse dag

“Ik kom meestal rond half acht toe op het werk. Het traject van 40 kilometer tussen mijn woonplaats en het werk doe ik per moto, omdat het de vlugste manier is om hier te geraken. Omdat ik redelijk vroeg begin, kan ik eerst rustig wat administratief werk doen. Om half negen sluiten we ons aan op de Solidus-module die de telefonische oproepen beheert. Dan volgt de ene telefonische oproep na de andere. Over de middag verdelen wij de permanentie en ook voor ’s avonds hebben we onze planning.”

Op de eerste rij

”Omdat wij in rechtstreeks contact met de makelaar staan, voelen wij veel meer de druk van buitenaf. Dit is het geval wanneer een makelaar bijvoorbeeld niet tevreden is of wanneer hij zelf onder druk staat van zijn klanten. We zijn ook goed geplaatst om te merken dat de markt niet meer zo eenvoudig is voor de makelaar. De klanten hebben inderdaad keuze te over en krijgen via het internet en de media massa’s informatie.”

Een trukje om die druk aan te kunnen?

“Iedereen gaat op zijn eigen manier om met die druk. Maar om deze job uit toe oefenen moet je in staat zijn de stress te beheersen, moet je goed georganiseerd zijn en bovendien een luisterend oor hebben. Wij ontvangen heel gevarieerde aanvragen waarop wij telkens zo goed mogelijk moeten kunnen antwoorden. Zoals ik altijd zeg, zijn wij een dienstverlener. We mogen niet vergeten dat de makelaar onze belangrijkste klant is.”

Wat boeit Benoît in zijn job?

“Het is gevarieerd. We hebben zoals iedereen repetitieve taken, maar elke dag gebeurt er wel iets nieuws. Bovendien heb ik het geluk om in een goed team te werken en managers te hebben die bereid zijn om te luisteren. Het is ook een job met veel contacten. Uiteraard met de makelaars, soms ook met klanten, maar evenzeer met de directe collega’s en met andere diensten”

De wil om te winnen volgens Benoît

“Wat onze job betreft, is dit om zo goed mogelijk aan de verwachtingen van de makelaars te voldoen en tegelijkertijd de wachttijd zo kort mogelijk te houden.”

“Op sportief vlak neem ik met The Club deel aan de inter-maatschappijencompititie squash en tennis. Zo krijg ik ook de gelegenheid om mensen uit andere diensten te ontmoeten.”