Slimme autoverzekering aan de helft van de prijs

Partenariat RSCA

Brussel, 15 januari 2018

• Gepersonaliseerd tarief
  • Nieuwe app ‘Allianz Bonus Drive’ meet automatisch je rijgedrag
  • Korting kan oplopen tot 50%

Verzekeraar Allianz gaat veilig rijgedrag financieel belonen met behulp van een nieuwe app die iemands rijgedrag meet en uitdrukt in een rijscore. De app, ‘Allianz Bonus Drive’, is te downloaden in de Google Play Store en Apple App Store. Bestuurders kunnen op basis van hun rijscore tot wel 50% premiekorting op een Allianz Car Plan autoverzekering krijgen.

Zowel klanten als niet-klanten van Allianz kunnen de app Allianz Bonus Drive twee maanden vrijblijvend uittesten. Bestuurders hoeven de app niet op te starten voor elke rit, dit gebeurt automatisch. Uit de rijscore die daaruit volgt, kan de bestuurder korting op zijn autoverzekering krijgen. Na afsluiting van het contract zal de rijscore op jaarlijkse basis worden bekeken.

Eigen rijgedrag verbeteren

De app Allianz Bonus Drive stelt iemands rijgedrag vast aan de hand van verschillende factoren, zoals optrekken, remmen, het nemen van bochten en de snelheid. De app zet de analyses niet alleen om in een rijscore, maar maakt ze ook steeds zichtbaar voor de bestuurder. Die kan zo voortdurend zijn rijgedrag testen en verbeteren. Een recente Assuralia-enquête toont trouwens aan dat 50% van de klanten bereid zijn een dergelijke app te installeren als daar een premievoordeel tegenover staat.

“Met deze slimme autoverzekering sporen we mensen aan om hun rijgedrag te meten. De app Allianz Bonus Drive kan door iedereen, dus ook niet-klanten, worden gebruikt. Je krijgt onmiddellijk een goed beeld van hoe veilig je rijdt. Als je dan klant wordt bij Allianz heeft je persoonlijk rijgedrag mogelijk zelfs direct stevige impact op je premie. Belangrijk is ook dat bestaande klanten kunnen deelnemen. Opmaak van het Bonus Drive contract gaat via de makelaar gekozen door de klant.” aldus Geert Deschoolmeester, Head of Market Management bij Allianz Benelux. “Veilig rijden is in ieders belang en Allianz draagt hier graag aan bij door mensen bewuster te maken van hun rijstijl en de wijze waarop zij deze kunnen aanpassen. Met deze app onderstrepen we ook onze digitale ambities.”

Over Allianz in de Benelux

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 140.000 medewerkers in dienst van ruim 86 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz, via verzekeringsmakelaars, een brede waaier aan verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten, heeft ruim 950 medewerkers en een omzet van 2,1 miljard euro. Allianz in Nederland bedient meer dan 1,3 miljoen klanten met behulp van distributiepartners en haar direct writer Allsecur. Allianz heeft in Nederland, circa 1.000 medewerkers en een omzet van 1,1 miljard.