Allianz wint 2 Decavi-verzekeringstrofeeën met vernieuwende apps

Decavi-trofeeën Non-Life

Brussel, 26 april 2018

Op 25 april werden de Verzekeringstrofeeën Decavi Non-Life uitgereikt. Ze belonen de beste producten van het voorbije jaar in verschillende categorieën. Ook dit jaar is Allianz in de prijzen gevallen.

Allianz heeft 2 trofeeën gewonnen dankzij de digitale ontwikkelingen waar de verzekeraar volop op inzet:

• Trofee Digital Particulieren voor Allianz Bonus Drive, de nieuwe app die automatisch je rijgedrag meet
  • Trofee Preventie voor Allianz Connect Home

“We zijn erg blij met deze twee trofeeën en in het bijzonder met het succes van onze nieuwe innovatieve app Allianz Bonus Drive. Sinds de lancering van de app, in november 2017, hebben alle gebruikers samen de grens van 4 miljoen geregistreerde kilometers ruim overschreden. We hopen dat mensen hierdoor bewuster worden van hun rijgedrag en dus veiliger gaan rijden. Uiteraard belonen we het veilige rijgedrag met een fikse korting op de premie van de verzekerde. Deze app past ook volledig in onze digitale ambities” aldus Wilfried Neven, CEO Belgium bij Allianz Benelux.

Slimme autoverzekering aan de helft van de prijs: Allianz Bonus Drive

Verzekeraar Allianz beloont veilig rijgedrag financieel met behulp van een nieuwe app die iemands rijgedrag meet en uitdrukt in een rijscore. De app, Allianz Bonus Drive, is te downloaden in de Google Play Store en Apple App Store. Bestuurders kunnen op basis van hun rijscore tot wel 50% premiekorting op een Allianz Car Plan-autoverzekering krijgen.

Zowel klanten als niet-klanten van Allianz kunnen de app Allianz Bonus Drive 2 maanden vrijblijvend uittesten. Bestuurders hoeven de app niet op te starten voor elke rit, dit gebeurt automatisch. Met de rijscore die daaruit volgt, kan de bestuurder korting op zijn Allianz-autoverzekering krijgen. Na afsluiting van het contract zal de rijscore op jaarlijkse basis worden bekeken.

Eigen rijgedrag verbeteren

De app Allianz Bonus Drive stelt iemands rijgedrag vast aan de hand van verschillende factoren, zoals optrekken, remmen, het nemen van bochten en de snelheid. De app zet de analyses niet alleen om in een rijscore, maar maakt ze ook steeds zichtbaar voor de bestuurder. Die kan zo voortdurend zijn rijgedrag testen en verbeteren. Een recente Assuralia-enquête toont trouwens aan dat 50% van de klanten bereid is een dergelijke app te installeren als daar een premievoordeel tegenover staat.

Allianz Connect Home

Allianz Connect Home is het concept dat de slimme woonverzekering Home Plan (Xpert) en de app Allianz Connect bundelt. Hierdoor krijgen particulieren toegang tot een gepersonaliseerd en geconnecteerd preventiesysteem via de nieuwe Smart Home-technologie.

Dankzij het partnerschap dat Verisure, de Europese leider voor beveiligingsoplossingen, en Allianz begin 2017 hebben gesloten, is de verzekering Home Plan (Xpert) het eerste volledig geconnecteerde woonverzekeringsproduct.

De verzekerde beheert zijn alarmsysteem volledig op afstand. Hij kan het alarm aan- en uitzetten, controleren wie naar binnen en buiten gaat en alles zien wat bij hem thuis of in zijn bedrijf gebeurt. Hij kan foto's ontvangen op zijn smartphone. Bij elk alarm is er een interventie van Verisure (klant opbellen, een agent gaat ter plaatse kijken, bijstand en overheden opbellen).

De app Allianz Connect omvat een reeks functionaliteiten met focus op preventie en een snelle reactie bij schade of een dringend probleem: bericht over diefstallen en inbraken, interventie van Allianz Global Assistance op verzoek van Verisure of de verzekerde, schadeaangifte, mogelijkheid om documenten te archiveren in een digitale kluis, enz.

Over Allianz in de Benelux

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 140.000 medewerkers in dienst van ruim 86 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz, via verzekeringsmakelaars, een brede waaier aan verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten, heeft ruim 950 medewerkers en een omzet van 2,8 miljard euro. Allianz in Nederland bedient meer dan 1,3 miljoen klanten met behulp van distributiepartners en zijn direct writer Allsecur. Allianz heeft in Nederland, circa 1.000 medewerkers en een omzet van 1,2 miljard.