Robert Franssen beëindigt zijn activiteiten als CEO van Allianz Benelux per 31 maart 2017

Nieuwe CEO Allianz Benelux

Brussel, 24 januari 2017

Robert Franssen (62) stopt op 31 maart 2017 met zijn operationele activiteiten na 13 jaar als CEO van Allianz Belgium en vervolgens Allianz Benelux, na de integratie van de Benelux-entiteiten in 2013. Hij blijft wel bij Allianz als de nieuwe Voorzitter van de Raad van Bestuur van Allianz Benelux nv en behoudt zijn huidige posities in andere Raden van Bestuur binnen de Allianz Group.

Anthony Bradshaw (49) wordt op 1 april 2017 de nieuwe regionale CEO van Allianz Benelux. Hij beschikt over een ruime ervaring binnen de verzekeringssector en de Allianz Group. Hij treedt aan vanuit Allianz Italy, waar hij als lid van het Directiecomité verantwoordelijk is voor verzekeringsproducten.

Sergio Balbinot, lid van het Directiecomité van Allianz SE en verantwoordelijk voor West- en Zuid-Europa, Midden-Oosten, Afrika en India : ‘We willen Robert bedanken voor zijn uitstekende bijdrage aan ons bedrijf en wensen hem het allerbeste in zijn nieuwe rol en in de toekomst. We kijken ernaar uit om met Anthony samen te werken in zijn nieuwe functie als CEO en wensen hem een goede start bij Allianz Benelux.’

test Robert Franssen test Anthony Bradshaw

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 147.000 medewerkers in dienst van ruim 85 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz, via verzekeringsmakelaars, een brede waaier aan verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten, heeft ruim 1.000 medewerkers en 2,4 miljard euro brutopremies.

Allianz in Nederland bedient meer dan 1,3 miljoen klanten met behulp van distributiepartners en haar direct writer Allsecur. Allianz heeft in Nederland, circa 1.200 medewerkers en 1,0 miljard brutopremies.